Presidentja e Shoqatės sė Stomatologėve: Kaviteti te fėmijėt, nė shifra tė larta.

| 21 Mars 2024 |

Jemi nė javėn e shėndetit oral dhe Shqipėria renditet mė keq se vendet e rajonit, me 1 nė 4 fėmijė qė ka probleme me dhėmbėt. Kjo ndodh pėr shkak tė kujdesit tė ulėt ndaj shėndetit oral, pasi tė vegjėl dhe tė rritur kujtohen tė shkojnė te dentisti vetėm kur kanė dhimbje dhe nuk bėjnė kontrolle rutinė.

"84% e fėmijėve 5-vjeēarė kanė nevojė pėr ndėrhyrje dentare", shprehet presidentja e Shoqatės sė Stomatologėve nė Shqipėri, Etleva Dobroniku.

"Janė dy studime nė rang kombėtar nė grupmoshėn 5-vjeēare dhe 12-vjeēare, rezultatet e tė cilave kanė dalė jo tė mira dhe larg atyre qė kanė vende tė tjera tė Bashkimit Evropian. Eksperienca karioze nė grupmoshėn pesėvjeēare ėshtė 4.4 dhe nevoja pėr trajtim dentar, 84%. Ėshtė njė shifėr shumė e lartė. Rreth 12 mijė fėmijė morėn pjesė nė studim, ndėrkohė qė te mosha 12-vjeēare eksperienca karioze prek shifrat 3.6%. Ne nuk mund te krahasohemi me Danimarkėn qė ėshtė 0.6% apo Francėn me 1.2, por tė paktėn mund tė krahasoheshim me vendet e rajonit, ama jemi edhe mbrapa tyre", thekson presidentja e Shoqatės.

"Kujdesi pėr dhėmbėt duhet fillojė qė nė shtatzėni e tė vazhdojė edhe pasi lind foshnja. Kontrolli i parė te dentisti duhet bėrė 6 muaj pas dhėmbit tė parė. Njė infeksion nė dhėmb mund tė shkaktojė edhe patologji tė tjera. Infeksionet bakteriale kanė florė tė pasur bakteriologjike, e cila shpėrndahet nė gjak dhe mė pas nė sistemin kardiak, atė respirator dhe gastrointestinal", thotė znj. Dobroniku.

Mjekėt stomatologė rekomandojnė qė dhėmbėt duhen larė pas ēdo vakti, apo minimumi dy herė nė ditė, ndėrsa furēa e dhėmbėve duhet ndėrruar ēdo tre muaj. Po ashtu, stomatologėt theksojnė se duhet bėrė kujdes mė pastėn qė pėrdoret. Pėr tė gjitha kėto kėrkohet tė shpėrndahet sa mė shumė informacion, si nė sistemin parashkollor, ashtu edhe nėpėr shkolla.

Alma Demiraj