Peroksidi i hidrogjenit nė frezėmbajtėsit e njėsisė dentare: ja si tė zvogėloni aerosolin e kontaminuar nga Covid-19

| 10 Shtator 2021 |

Nė njė studim in vitro, tė botuar nė Journal of Oral Microbiology, autorėt vlerėsuan efikasitetin e peroksidit tė hidrogjenit 0.5%, tė futur nė pajisjet e njėsive dentare, gjatė procedurave tė zakonshme stomatologjike, pėr tė zvogėluar pėrhapjen e koronavirusit

Nga Lara Figini

Pandemia e Covid-19 ka pasur njė ndikim shumė tė lartė tek mjekėt dhe dentistėt qė nga fillimi i saj. Pėr aq kohe sa gjėndrat e pėshtymės janė rezervuarė tė rėndėsishėm tė infeksionit koronavirus nė pacientėt simptomatikė dhe asimptomatikė, rreziku i pėrhapjes sė infeksionit nė stomatologji nga gjenerimi i aerosoleve ėshtė shumė i lartė.

Tė dhėnat e literaturės sugjerojnė qė SARS-CoV-2 mund tė mbetet i zbatueshėm dhe infektiv nė aerosole pėr orė tė tėra dhe nė sipėrfaqe pėr ditė.

Janė sugjeruar disa agjentė dezinfektues pėr tė parandaluar pėrhapjen e koronavirusit, por nė veēanti zgjidhja 0.5% e peroksidit tė hidrogjenit (ujit tė oksigjenuar) ėshtė propozuar si njė agjent ideal pėr t'u integruar nė frezėmbajtėsit e njėsisė dentare, pasi pėrveē aktivitetit tė tij biocid tregon toksicitet tė ulėt pėr indet e pacientit, si dhe njė potencial tė ulėt degradimi tė pajisjeve dentare.

Tipologjia e kėrkimit dhe modaliteti i analizės

Nė njė studim in vitro, tė botuar nė Journal of Oral Microbiology nė janar 2021, autorėt vlerėsuan efikasitetin e peroksid hidrogjenit 0.5%, tė futur nė frezėmbajtės dhe pajisje stomatologjike, gjatė procedurave tė zakonshme dentare, pėr tė zvogėluar pėrhapjen e koronavirusit 229E.

Autorėt ndėrtuan njė dhomė tė ngjashme me dollapin, nė tė cilėn u futėn dy manekine pėr tė simuluar pacientin dhe operatorin. Njė pezullim i pėshtymės artificiale qė pėrmban HCoV-229E, qė ka njė ngarkesė virale tė ngjashme me SARS-CoV-2, u vaksinua brenda gojės "sė rreme" tė pacientit.

Njė procedurė dentare u simulua duke pėrdorur njė turbinė ajri qė gjeneron aerosol, me ose pa evakuim me vėllim tė lartė (HVE). Autorėt mė pas testuan efektin e llakut ftohės tė pajisjes nė tė cilėn peroksidi i hidrogjenit 0.5 % u fut nė ngarkesėn virale dhe sasia virale e pranishme nė operatorin kukull nė disa zona u vlerėsua me PCR nė kohė reale duke pėrfshirė edhe sipėrfaqen e jashtme tė maskės nė ballin e manekinit dhe brenda gojės sė tij.

Rezultate

Ngarkesat virale tė zbuluara nė zonat e analizuara ishin relativisht tė ulėta nė krahasim me pėrmbajtjen artificiale tė pėshtymės. Sasia mė e madhe e ngarkesės virale u gjet nė sipėrfaqet e jashtme tė maskave.
ARN virale u gjet gjithashtu edhe nė ballė nė sasi dukshėm mė tė ulėta se ato tė pranishme nė sipėrfaqet e jashtme tė maskave (p <0.001). Nė rastet kur peroksidi i hidrogjenit ishte futur nė qarqet e ujit tė ftohjes tė dorezave, ngarkesa virale u ishte nėn kufirin e zbulimit nė tė gjitha vendet e testuara, pėrfshirė maskėn dhe ballin e operatorit, pa dallime tė konsiderueshme midis kohėve tė testuara.
Brenda gojės sė operatorit, ngarkesa virale u zbulua se ishte nėn kufirin e zbulimit nė tė gjitha kushtet e testuara.

Nuk u gjetėn dallime domethėnėse pėr ēdo vend tė testuar nėse pėrdorej HVE (p> 0.10).

Konkluzione

Nga tė dhėnat e kėtij studimi in vitro, i cili duhet tė konfirmohet edhe nė studime tė tjera tė ngjashme, mund tė konkludohet se pėrdorimi i njė spray me bazė peroksid hidrogjeni (0.5 vol% H2O2) nė pajisjet dentare zvogėlon nė mėnyrė drastike mundėsinė e pėrhapjes sė koronavirusit gjatė dhėmbėve procedurave dentare qė gjenerojnė aerosole.

Implikimet klinike

Strategjia e paraqitur nė kėtė artikull meriton njė konsideratė tė mėtejshme nė mesin e masave parandaluese qė duhen marrė gjatė pandemisė SARS-CoV-2.

Pėr mė shumė informacion:

Ionescu AC, Brambilla E, Manzoli L, Orsini G, Gentili V, Rizzo R. Aerosols modification with H2O2 reduces airborne contamination by dental handpieces. J Oral Microbiol 2021 gennaio 29;13(1):1881361.