Rezistenca ndaj antibiotikėve dhe dentistėt: si tė veprojmė

| 19 Prill 2021 |

Rezistenca ndaj antibiotikėve dhe dentistėt: si tė veprojmė

Pėrshkrimi dhe pėrdorimi i saktė i antibiotikėve nė stomatologji. Disa kėshilla nga prof. Roberto Mattina

Rezistenca ndaj antibiotikėve konsiderohet si njė emergjencė nė kujdesin shėndetėsor dhe nė bankėn e tė akuzuarve, dentistėt akuzohen pėr pėrshkrimin e tyre tė shpeshtė pa arsye tė justifikuara. Nė lidhje me ketė temė ka folur prof. Roberto Mattina, profesor i Mikrobiologjisė nė Universitetin e Milanos.

Pse problemi i rezistencės ndaj antibiotikėve prek edhe dentistin?

Rezistenca bakteriale ndaj antibiotikėve aktualisht paraqet njė emergjencė serioze tė shėndetit publik qė rrezikon tė na kthejė nė epokėn para-antibiotike kur vdekshmėria foshnjore nga sėmundjet infektive ishte mė e lartė se 20%. Ndėr shkaqet e ndryshme tė kėtij fenomeni sigurisht qė ėshtė edhe pėrdorimi i tepruar i recetave tė antibiotikėve nga mjekėt dhe dentistėt. Kėta tė fundit, shpesh, pėrshkruajnė antibiotikė edhe pėr tė trajtuar infeksione akute, tė tilla si abscesi i mishit tė dhėmbėve, ose pėr tė parandaluar infeksionet e ndryshme si rezultat i ndėrhyrjeve kirurgjikale nė zgavrėn e gojės. Pėrveē kėsaj, dentistėt, ndryshe nga mjekėt, pėrshkruajnė antibiotikė 12 muaj nė vit, pavarėsisht nga sezoni. Ėshtė e nevojshme tė keni njė qasje tė vetme shėndetėsore, siē sugjerohet nga OBSH, pėr t'iu kundėrvėnė kėtij fenomeni dramatik duke pėrfshirė jo vetėm ata qė pėrshkruajnė antibiotikė, por edhe farmacistė, veterinerė, mikrobiologė dhe, e fundit, por jo mė pak e rėndėsishmja, individė qė duhet tė marrin antibiotikė nė mėnyrė rigoroze duke ndjekur atė qė kėshillohet nga mjeku ose dentisti.

Pėr cilat patologji orale rekomandohet tė pėrshkruhen antibiotikė?

Stomatologu duhet tė pėrshkruaj antibiotikun nė rastet e infeksionit bakterial tė vazhdueshėm ose si profilaksi nė ata pacientė qė kanė nevojė pėr ndėrhyrje nė zgavrėn e gojės tė cilėt janė te ekspozuar ndaj rrezikut tė depėrtimit tė mikroorganizmave tė pranishėm nė zgavrėn e gojės. Profilaksia antibiotike nė stomatologji duhet tė pėrfshijė administrimin e njė antibiotiku qė arrin pėrqendrime efektive nė mukozėn e gingivės ose kockėn alveolare, nė dozė tė plotė ose tė dyfishtė, rreth njė orė mė herėt sesa kur ėshtė planifikuar ndėrhyrja.

Cilat janė gabimet mė tė zakonshme qė njė dentist mund tė bėjė kur pėrshkruan antibiotikė?

Nė profilaksinė e antibiotikėve nganjėherė ndodh qė antibiotiku tė administrohet shumė mė pėrpara se kur ėshtė planifikuar operacioni (njė mbrėmje para ose njė ditė mė parė) ose pas operacionit. Kėto dy modalitete janė tė dyja tė gabuara dhe, siē ėshtė thėnė mė parė, administrimi duhet tė bėhet njė orė ose dy orė para ndėrhyrjes nė mėnyrė qė tė sigurohet pėrqendrimi mė i lartė i antibiotikut.

A mund tė jepni disa indikacione pėr njė terapi antibiotike tė fokusuar dhe tė arsyetuar?

Stomatologu, nė shumicėn dėrrmuese tė rasteve, zbaton njė terapi antibiotike tė arsyetuar empirike dhe pothuajse asnjėherė nuk i drejtohet laboratorit tė mikrobiologjisė i cili ka pėr detyrė tė analizojė materialin e marrė pėr tė  identifikuar patogjenin dhe vlerėsuar ndjeshmėrinė e tij ndaj antibiotikėve duke kryer arsyet qė dekurajojnė dentistin pėr tė zbatuar njė terapi tė synuar pėrfaqėsohen mbi tė gjitha nga vėshtirėsia e mbledhjes sė njė materiali tė pėrshtatshėm qė nuk ėshtė i ndotur nga bakteret e shumta tė pranishme nė pėshtymėn tonė dhe pllakat dentare, pėr tė cilat koha ėshtė ende shumė e gjatė sot (tė paktėn 48 - 72 orė) nė mėnyrė qė t'i jepet njė pėrgjigje e plotė dentistit nė rezultatin e ekzaminimit mikrobiologjik dhe, sė fundmi, por jo mė pak e rėndėsishmja, mėnyra dhe koha e transportit tė materialit qė shpesh mund tė pėrmbajė baktere anaerobe tė detyrueshme. Prandaj terapia empirike paraqet njė alternativė tė shkėlqyeshme, posaēėrisht pėr dentistin. Terapia empirike merr parasysh etiologjinė e mundshme tė infeksionit dhe duhet t'i referohet, veēanėrisht nė kėto periudha nė tė cilat rezistenca bakteriale rritet vazhdimisht, nė trendin e rezistencės tė pranishme nė zonėn ku stomatologu kryen aktivitetin e tij.