Simptomat dhe ērregullimet nga long-Covid, janė tė rralla mes fėmijėve dhe tė rinjve

| 23 Shtator 2021 |

I ashtuquajturi long-covid, grupi i simptomave dhe ērregullimeve qė prekin njerėzit e shėruar nga infeksioni Sars-Cov-2, duket se ėshtė shumė i rrallė mes mė tė rinjve, tė cilėt kanė njė kohė shėrimi prej njė jave. Kjo ka dalė nga njė studim i botuar nė The Lancet Child & Adolescent Health dhe i kryer nga studiues tė King's College London.

Analiza ofron pėrshkrimin e parė tė detajuar tė sėmundjes Covid-19 te fėmijėt e tė rinjtė simptomatikė tė moshės 5 deri nė 17 vjeē dhe u pėrqendrua nė tė dhėna e 1,734 pacientėve tė cilėt rezultuan pozitivė, duke i vlerėsuar qėkur nisėn simptomat e deri nė shėrim. Nė pėrgjithėsi, periudha e rimėkėmbjes ishte njė javė, fėmijėt shfaqėn pak simptoma dhe sėmundja zgjati mesatarisht 6 ditė, me 3 simptoma tė gjetura. Pothuajse tė gjitha simptomat u shėruan brenda 8 javėsh (98.2%). Sidoqoftė, siē vėrejnė autorėt, disa fėmijė (4.4%, pra, 77 nga 1.734) pėrjetuan simptoma - mesatarisht 2 - qė vazhduan pėrtej 4 javėve. Simptoma mė e zakonshme ishte lodhja (84%), e ndjekur nga dhimbja e kokės dhe humbja e nuhatjes, ēdonjėra prej tė cilave, e pėrjetuar nga 77.9% e fėmijėve nė njė moment gjatė rrjedhės sė sėmundjes. Sidoqoftė, dhimbjet e kokės ishin mė tė zakonshme nė fillim tė sėmundjes, ndėrsa humbja e nuhatjes prirej tė vinte mė vonė dhe tė vazhdonte mė gjatė. Nga fėmijėt qė shfaqėn simptoma tė paktėn 2 muaj para pėrfundimit tė periudhės sė studimit, mė pak se 2% i kishin ato pėr mė shumė se 8 javė. "Numri i fėmijėve qė pėrjetojnė simptoma afatgjata tė Covid-19 ėshtė i ulėt, komenton Emma Duncan, drejtuese dhe autore e studimit, por njė pjesė e vogėl eksperimenton forma tė long-covidit dhe studimi ynė vėrteton pėrvojat e kėtyre fėmijėve dhe tė familjeve tė tyre".

Fėmijėt mė tė mėdhenj nė pėrgjithėsi ishin tė sėmurė mė gjatė se ata tė moshės sė shkollės fillore (kohėzgjatja mesatare e sėmundjes 7 ditė te fėmijėt e moshės 12 deri nė 17 vjeē, kundrejt 5 ditėve te fėmijėt e moshės 5 deri nė 11 vjeē). Gjithashtu, ata kishin mė shumė gjasa tė shfaqnin simptoma pas 4 javėsh (5.1% tė moshės 12-17 vjeē kundrejt 3.1% tė 5-11 vjeē), por nuk kishte dallime tė mėdha midis fėmijėve qė ende kishin simptoma pas 8 javėsh. "Ne zbuluam, shton Erika Molteni, autore e studimit, se pothuajse njė e katėrta e fėmijėve simptomatikė qė rezultuan pozitivė gjatė valės sė dytė tė Covidit nė Mbretėrinė e Bashkuar nuk raportuan simptoma kryesore, duke sugjeruar nevojėn e rishqyrtimit tė politikės britanike tė testimit".