Sėmundja e gengivave, ndėrlikime tė mėdha pėr pacientėt me COVID-19

| 1 Mars 2021 |

Sėmundja e gengivave, ndėrlikime tė mėdha pėr pacientėt me COVID-19

Prof. Lior Shapira, president i Federatės Evropiane tė Periodontologjisė: "Kujdesi oral duhet tė jetė pjesė e rekomandimeve shėndetėsore pėr tė zvogėluar rrezikun e rezultateve serioze tė COVID-19"

Sipas njė hulumtimi tė botuar nė Journal of Clinical Periodontology, pacientėt me COVID-19 kanė tre herė mė shumė gjasa tė kenė ndėrlikime nėse vuajnė edhe nga sėmundje tė mishit tė dhėmbėve.

Studimi, i kryer nė mė shumė se 500 pacientė me koronavirus, zbuloi se ata qė vuajnė edhe nga  sėmundja e gengivave kishin 3.5 herė mė shumė gjasa tė trajtoheshin nė terapi intensive, 4.5 herė mė shumė gjasa tė kishin nevojė pėr njė ventilator dhe gati 9 herė mė shumė gjasa tė vdesin krahasuar me ata tė cilėt nuk vuajnė nga kjo sėmundje.

Shėnuesit e gjakut qė treguan inflamacion nė trup ishin dukshėm mė tė lartė tek pacientėt me COVID-19 me sėmundje tė gengivave sesa tek ata qė nuk e kishin atė, duke sugjeruar qė inflamacioni mund tė jetė prapa rritjes sė niveleve tė ndėrlikimeve.

"Rezultatet e studimit tregojnė qė inflamacioni nė zgavrėn e gojės mund t'i hapė derėn dhe koronavirusi tė bėhet mė i dhunshėm", komentoi Profesor Lior Shapira, president i Federatės Evropiane tė Periodontologjisė. "Kujdesi oral duhet tė jetė pjesė e rekomandimeve shėndetėsore pėr tė zvogėluar rrezikun e rezultateve serioze tė COVID-19".

Periodontiti prek rreth 50% tė tė rriturve nė tė gjithė botėn, shkakton inflamacion tė mishit tė dhėmbėve dhe, nėse nuk trajtohet, inflamacioni mund tė pėrhapet nė tė gjithė trupin. COVID-19 shoqėrohet me njė pėrgjigje inflamatore qė mund tė jetė fatale.

Ky studim i kontrollit tė ēėshtjeve u krye nė tė gjithė vendin nė Katar, duke pėrdorur tė dhėna elektronike shėndetėsore qė pėrmbajnė tė dhėna mjekėsore dhe dentare. Studimi pėrfshiu 568 pacientė tė diagnostikuar me COVID-19 midis shkurtit dhe korrikut 2020. Nga kėta, 40 patėn ndėrlikime (trajtim nė terapi intensive, nevojė pėr ventilim ose vdekje) dhe 528 jo.

Informacioni u mblodh mbi sėmundjen e gengivave dhe faktorė tė tjerė qė mund tė shoqėrohen me komplikime tė COVID-19 pėrfshirė indeksin e masės trupore (BMI), pirjen e duhanit, astmėn, sėmundjet e zemrės, diabetin dhe hipertensionin.

Nga 568 pacientė COVID-19 tė studiuar nė studim, 258 (45%) kishin sėmundje tė mishit tė dhėmbėve. Pas parametrave pėr moshėn, gjininė, BMI, zakonet e pirjes sė duhanit dhe kushte tė tjera, raportet e shanseve pėr ndėrlikimet COVID-19 tek pacientėt me sėmundje tė gengivave, krahasuar me ata tė cilėt nuk vuajnė nga kjo sėmundje, ishin 3.67 (interval besimi 95% [IC], 1.46- 9.27) pėr tė gjitha ndėrlikimet e COVID-19, 3.54 (95% IC, 1.39-9.05) pėr trajtimin nė terapi intensive, 4.57 (95% IC, 1.19-17.4) pėr kėrkesat e ventilimit dhe 8.81 (95% IC, 1.00-77.7) pėr vdekjen.

Autorėt deklaruan: "Nėse vendoset njė lidhje shkakėsore midis periodontitit dhe niveleve tė rritura tė rezultateve anėsore nė pacientėt me COVID-19, vendosja dhe mirėmbajtja e shėndetit paradontal mund tė bėhet njė pjesė e rėndėsishme e kujdesit tė tyre".