Ēfarė nėnkuptohet me kontakt tė ngushtė dhe si duhet tė sillemi nė klinikė kur kemi njė rast pozitiv me Covid-19

| 10 Nėntor 2020 |

Rasti i njė dentisti pozitiv nė Montreal, rihap dyshimet mbi detyrimet ndaj stafit tė klinikės dhe pacientėve. Nė vijim njė guidė mbi kėtė temė.

Silvio Brusaferro, president i Institutit tė Lartė Italian tė Shėndetėsisė ka risjellė temėn mbi gjurmimin e personave bartės tė virusit dhe si nė kėtė fazė tė veēantė ku janė asimptomatikėt ato qė "e shpėrndajnė" tė arrijmė ta mbajmė nėn kontroll. Tė arrish tė gjurmosh simptomatikėt, asimptomatikėt dhe ata me tė cilėt ke pasur kontakte duke i futur nė karantinė besimi pėr ekspertėt ėshtė sa thelbėsore qė tė reduktohet epidemia po aq dhe e vėshtirė.
Por ēfarė parashikojnė normat materiale dhe si aplikohen nė rastin kur nė klinikėn stomatologjike komunikohet qė njė pacient pasi ėshtė vizituar ka zbuluar se ėshtė pozitiv (jo se e ka marrė virusin nė klinikė) apo qė njė person i stafit ka rezultuar pozitiv ose ka pasur kontakte tė ngushta me njė person pozitiv?

Nga Ministria Italiane e Shėndetėsisė janė dhėnė pėr qytetarėt kėto indikacione:
-Mbi pėrfufizimin e karantinės dhe izolimit ministria ka ndėrhyrė me njė dokument tė nxjerrė mė 12 tetor ku ka sqaruar modalitetin e menaxhimit dhe harkun kohor tė rifillimit tė punės.
Ministria indikon se nė rastin e pozitivit duhet tė dallohen tre situata:
1.Tamponi ėshtė pozitiv dhe individi ėshtė asimptomatik. Duhet tė respektohet njė periudhė izolimi qė duhet tė bėhet nė "ambiente dhe kushte tė tilla qė tė parandalohet transmetimi i infeksionit" pėr tė paktėn 10 ditė qė nga shfaqja e pozitivitetit. Pas 10 ditėsh tė bėhet tamponi, nėse del negativ mund tė rikthehet nė pėrditshmėri nėse jo duhet tė qėndrojė i izoluar derisa testi tė rezultojė negativ.
2.Individi simptomatik duhet tė respektojė periudhėn prej tė paktėn 10 ditėsh tė izolimit qė nga shfaqja e simptomave (duke mos marrė nė konsideratė anosminė dhe ageusinė/disgeusinė qė mund tė ketė njė kohėzgjatje mė tė madhe), izolimi duhet tė vijojė derisa tė dalė tamponi negativ, i cili duhet kryer pas 3 ditėve pa simptoma.
3.Pėr individėt pozitivė tė quajtur "afatgjatė", pra ata qė pavarėsisht se nuk kanė mė simptoma vazhdojnė tė rezultojnė pozitivė nė testin molekular pėr Sars-CoV-2, nė rastin e mungesės sė simptomatologjisė prej tė paktėn 1 jave, mund ta ndėrpresin izolimin pas 21 ditėsh nga shfaqja e simptomave. Kriter qė mund tė modulohet nga autoritetet lokale tė shėndetėsisė.

-Po pėr profesionistėt e shėndetėsisė?
Duke qenė tė ekspozuar kėto nuk vlejnė pėr profesionistėt e shėndetėsisė pėrsa kohė qė punojnė me mbrojtjet e indikuara nga protokollet ministeriale dhe pėrshtasin procedura tė sakta tė parandalimit dhe higjienizimit. Sidoqoftė vendos ASL pėr mbyllje tė mundshme tė klinikės dhe izolim tė personelit nė rastin e kontakteve me pozitivėt, ashtu si edhe bėrjen e tamponit nga pacientėt e klinikės kur ai qė ka rezultuar pozitiv ka qenė pjesė e stafit.
Zonė "gri" ėshtė sekretaria, pasi edhe pėrse punojnė me mbrojtjen personale tė parashikuara nuk konsiderohet personel shėndetėsor dhe prandaj teorikisht duhet tė respektojnė normat e karantinės. Kėshilla e disa prej presidentėve CAO, nė rastin e njė pacienti pozitiv apo njė pjestari tė stafit ėshtė qė tė ndiqen ato qė janė indikuar nga dispozitat materiale tė sigurisė mbi punėn dhe punonjėsit (udhėzimet INAIL): tė kontaktohet mjeku kompetent qė do tė vlerėsojė sė bashku me ASL nėse duhet bėrė tamponi pėr tė gjithė personelin qė ka qenė nė kontakt me pacientin apo kolegun pozitiv. Nė rastin e tamponit negativ i gjithė personeli mund tė kthehet nė punė. Pa pėrgjigjen e tamponit, punonjėsi duhet tė qėndrojė nė karantinim.
Pėr mė tepėr vetėm nė rastin e tamponit pozitiv punonjėsi mund tė mungojė nė punė dhe tė konsiderohet i sėmurė.

Pėrktheu: Valbona Spahia