Covid-19: risku i infektimit nga asimptomatikėt

| 2 Shtator 2020 |

Covid-19: risku i infektimit nga asimptomatikėt

Njė studim i publikuar nė JAMA Network Open ka kėrkuar tė kuptojė nėse mund tė infektohemi nga SARS-Cov-2 kur gjendemi nė njė dhomė tė vogėl me njė individ tė prekur nga COVID-19, nėse ėshtė asimptomatik

Sipas njė studimi tė publikuar nė JAMA Network Open, njė mbrojtje respiratore mund tė jetė e nevojshme pėr tė shmangur infektimin me SARS-Cov-2 kur gjendemi nė njė dhomė me njė individ tė prekur nga ai, edhe nėse ėshtė asimptomatik, veēanėrisht kur qėndrojmė pėr periudha tė gjata.
"Ėshtė sinjalizuar se individėt me sėmundje asimptomatike ose tė lehtė shpesh e transmetojnė sėmundjen edhe pa pasur kontakt direkt dhe SARS-Cov-2 ėshtė zbuluar nė pėrqendrime shumė tė larta nė tamponėt dhe kampionet e sekrecioneve tė kėtyre individėve," - shpjegojnė Michael Riediker dhe Dai-Hua Tsai, nga Swiss Centre for Occupational and Environmental Health, Winterthur, Zvicėr, autorė tė studimit.

Kėrkuesit kanė vlerėsuar nivelet e virusit qė lėshohen nga individėt me COVID-19 asimptomatikė ose me simptoma tė lehta nė pėrmasa tė ndryshme tė aerosolit nėpėrmjet respirimit normal dhe kollės sė stimuluar dhe kanė pėrcaktuar nėpėrmjet modeleve se cili ekspozim mund tė verifikohet nė njė dhomė prej 50 m2 me shpejtėsi tė ndryshme ventilimi, ku qėndrojnė kėto individė.
Analiza e tė dhėnave ka treguar se ngarkesa virale e vlerėsuar mesatarisht te mikrospėrklat e nxjerra gjatė respirimit tė rregullt ishte 0,0000049 ēifte/cm3, ndėrsa pėr individėt me kollė ishte mesatarisht 0,277 ēifte/cm3 pėr ēdo kollitje.
Pėrqendrimet e vlerėsuara nė njė dhomė me njė individ qė kollitej shpesh ishin shumė tė larta me njė maksimum prej 7,44 milionė ēifte/m3 pėr personat qė emetonin njė ngarkesė tė lartė virale. Megjithatė, respirimi i rregullt i kėtyre personave ka treguar se shkakton nė dhomė pėrqendrime tė rėndėsishme por shumė mė tė ulėta, deri nė 1.248 ēifte/m3.

"Respirimi dhe kollitja e njė individi me COVID-19 lėshojnė mijėra apo miliona ēifte virusi pėr metėr kub nė njė dhomė, sipas ngarkesės virale, tė ventilimit dhe procesit tė formimit tė mikrospėrklave," afirmojnė autorėt. Praktikisht, risku infektiv i vlerėsuar qė pėrfaqėsohet nga njė person me ngarkesė tipike virale shumė tė lartė paraqet njė risk pėr infektimin nė ambiente tė mbyllura me pak ventilim.
Ekspertėt pėrmbyllin se duhet sugjeruar nevoja pėr tė mbrojtur rrugėt respiratore kur jemi nė njė dhomė me njė person me COVID-19.

Pėr mė shumė informacione:
JAMA Netw Open. 2020;3(7). Estimation of Viral Aerosol Emissions From Simulated Individuals With Asymptomatic to Moderate Coronavirus Disease 2019. Michael Riediker; Dai-Hua Tsai.

Pėrktheu: Valbona Spahia