COVID-19 dhe stomatologjia. Njė pėrmbledhje nga doktor Roberto Burion

| 14 Maj 2020 |

COVID-19 dhe stomatologjia. Njė pėrmbledhje nga doktor Roberto Burion

Emergjenca nga koronavirusi, si po ndryshon virusi dhe si do tė ndryshojė profesionin dentar janė pikat e analizuara dhe shpjeguara nga njė prej ekspertėve nė fushė: virologu  Roberto Burioni.
Doktor Burioni ka pėrmbledhur kuadrin e pėrgjithshėm tė situatės, duke na dhėnė indikacione pėr skenaret reale tė sė ardhmes me njė supozim: ėshtė njė virus pėr tė cilin ende kemi shumė pak njohuri dhe prandaj duhet pranuar se shumė pyetje do vazhdojnė tė mbeten pa pėrgjigje.

Kur do munden stomatologėt qė tė rihapin plotėsisht praktikat e tyre? Kur do rikthehet gjithēka nė normalitet?
Pėr pyetjen e dytė doktor Burioni nuk ka njė pėrgjigje, vetėm nėse ndodh qė tė gjendet njė vaksinė ose tė paktėn tė identifikohen barnat qė tashmė janė nė treg tė cilat mund tė ndihmojnė nė dobėsimin e virusit apo ta bėjnė atė mė pak agresiv. Sidoqoftė nė lidhje me pyetjen e parė ai ėshtė i qartė. Duhet ta pranojmė se profesioni i njė stomatologu dhe ai i otorinolaringologut janė mė tė riskuarit.
"Stomatologėt trajtojnė persona qė janė tė sėmurė, mund ta kuptoj qė njė sallon bukurie mund tė punojė si normalisht por pėr stomatologėt ėshtė ndryshe. Kur shkoj te stomatologu, shkoj sepse kam njė problem shėndetėsor pėr tė zgjidhur dhe nėse nuk e zgjidh ai pėrkeqėsohet. Mendoj se aktiviteti mjekėsor duhet tė rifillojė menjėherė pėrndryshe gjatė muajve nė vijim do tė paguajmė ēmime mė tė larta pėr shkak tė patologjive mė tė rėnda tė kavitetit oral. Kush ka probleme me dhėmbėt duhet t'i trajtojė ata pėrndryshe mė vonė do jetė i detyruar tė kryejė devitalizimin ose akoma mė keq ekstraksionin e tij."
"Sigurisht," - vijon dr. Burioni, - "stomatologėt duhet tė punojnė me masa sigurie, duke u bazuar nė udhėzimet e dhėna pėr sigurinė e tyre, t'i respektojnė ato, t'i ndjekin, tė matin temperaturėn e pacientit dhe bashkėpunėtorėve dhe nėse kanė dyshime t'i kthejnė ata nė shtėpi."
Dr. Burioni, mė pas jep disa indikacione pėr profesionistėt duke filluar qė nga vėmendja qė duhet t'i kushtojnė dezinfektimit tė sipėrfaqeve, me detergjent normal dhe deri te pėrdorimi i pajisjeve tė pėrshtatshme pėr mbrojtjen personale.

Nė lidhje me maskat ai rikujton se maskat kirurgjikale duhet tė pėrdoren nga ata qė nuk janė nė kontakt tė afėrt me pacientin, personat qė punojnė me pacientėt duhet tė pėrdorin maskat FFP2, FFP3 dhe N95.
Dr. Burioni pranon se menaxhimi i pacientit duhet tė ndryshojė krahasuar me mėnyrėn si ėshtė menaxhuar mė parė dhe kėshillon: Qė nė sallėn e pritjes tė futet vetėm njė person, po ashtu edhe nė dhomėn ku do kryhet trajtimi; nė rastin e pacientėve tė vegjėl ose pacientėve qė duhen shoqėruar nga njė kujdestar apo prind, personi qė i shoqėron duhet tė qėndrojė larg profesionistit dhe tė mbajė njė maskė kirurgjikale.
Nė fund tė ēdo vizite, ēdo sipėrfaqe duhet pastruar dhe duhen hapur dritaret pėr ajrim. E njėjta procedurė duhet kryer edhe nė sallėn e pritjes dhe nė zonat e tjera ku ka qėndruar apo ecur pacienti.
Doktor Burioni ka pėrmendur edhe testet e shpejta, qė sapo tė miratohen, mund tė jenė shumė tė dobishme pėr stomatologėt nė mėnyrė qė tė kuptojnė nėse pacienti apo ndonjė person nga stafi i tij ėshtė ndoshta i infektuar.

Pėrktheu: Valbona Spahia