Shkėmbimet e materialeve dhe manufakteve ndėrmjet klinikės dhe laboratorit dentar nė kohėn e COVID-19

| 8 Maj 2020 |

Ndėrmjet shumė procedurave qė janė pėrmendur nė indikacionet e dhėna nė Itali nga Ministria e Shėndetėsisė, qė duhen ndjekur nga klinika dentare pėr tė shmangur infektimin me COVID-19 janė pėrmendur edhe ato tė menaxhimit tė marrjes sė gjurmėve dhe tė gjitha pajisjeve protetike qė vijnė apo dėrgohen nė laboratorin dentar. Dokumenti indikon se marrja e gjurmėve dhe shkėmbimi i manufakteve ndėrmjet laboratorit dentar dhe klinikės kanė qenė njė faktor i mundshėm risku pėr transmetimin e kryqėzuar tė infeksionit nga kontakti me materialin e infektuar edhe pėrpara pandemisė.

"Pėrpara se klinika tė bėjė ambalazhimin e gjurmėve duhet t'i lajė dhe dezinfektojė ato me anė zhytjes ose nėpėrmjet njė spraji," - ėshtė indikuar. "Kėshillohet qė tė konsultohemi me indikacionet e materialit me tė cilin janė marrė gjurmėt nė lidhje me pėrputhshmėrinė me dezinfektantėt. Virusi mund tė jetė i inaktivizuar nė mėnyrė efikase nga dezinfektimi i sipėrfaqes pėr njė minutė, me solucione qė pėrmbajnė 62-71% etanol, 0.5% peroksid hidrogjeni ose 0.1% hipoklorur natriumi, kripėra amoni kuaternar dhe fenoksietanol. Agjentė tė tjerė biocidė si kloruri i benzalkonit nė 0.05-0.2% ose klorheksidinė diglukonat nė 0.02% janė mė pak efikasė."

Nė dokumentin e ministrisė ėshtė indikuar se veprimet qė duhet tė kryhen nga profesionistėt e klinikės pėrpara dėrgimit tė materialit nė laboratorin dentar janė si nė vijim:

1.Larja e materialit protetik ose gjurmės menjėherė pasi hiqet nga goja e pacientit, mbetjet organike nėse nuk hiqen menjėherė inhibojnė veprimin e dezinfektantit.
2.Sterilizimi i materialit nė mėnyrė qė tė durojė trajtimin nė autoklavė ose dezinfektimin fizik (metalet dhe qeramikat); dekontaminimi me dezinfektant i materialeve qė nuk janė tė pėrshtatshme pėr trajtimet fizike (gjurmėt, dylli, rezinat). Veprimet e dezinfektimit duhet tė kryhen duke veshur pajisjet mbrojtėse, mundėsisht nė zonėn ku ėshtė kryer trajtimi.
3.Pas dezinfektimit, duke pėrdorur njė palė doreza tė tjera tė pastra, tė vendoset materiali nė njė qese dhe tė ngjitet.
4.Moduli i pėrshkrimit tė plotėsohet jashtė zonės operative dhe tė vendoset nė njė qese plastike mė vete pėr tė shmangur kontaminimin.
5.Tė sinjalizohet nė pėrshkrim risku i infektimit dhe tė specifikohen veprimet qė janė kryer pėr dezinfektimin. Kėshillohet pėrshtatja e njė liste kontrolli tė shkruar pėr tė gjithė profesionistėt e pėrfshirė nė menaxhimin e manufakteve.
6.Protezat dentare, aparatet dhe luga pėr marrjen e gjurmėve kur vijnė nga laboratori duhet tė dezinfektohen siē u indikua mė lart, pėrpara se tė futen nė ambientet operative. I duhet kushtuar vėmendje dezinfektimit tė ambalazhit dhe pėrpunimit tė duhur tė materialeve qė vijnė nga jashtė.
7.Materialet e pėrshkueshme (shkumėsi, alginate) mund tė mos dezinfektohen plotėsisht nga COVID-19, prandaj kėshillohet prekja dhe punimi i tyre me doreza dhe pajisje mbrojtėse. Duhet tė shmanget kontakti i manufakteve tė kontaminuara me materialet nė shkumės. Pėrshtatja e materialeve tė qėndrueshme ndaj ujit (elastomeret pėr marrjen e gjurmės, materialet plastike pėr modelet) lehtėsojnė procedurat e dezinfektimit.
8.Dixhitalizimi i disa procedurave (marrja e gjurmėve, stampimi i modeleve, modulet e pėrshkrimit) redukton riskun e kontaminimit tė kryqėzuar.

Pėrktheu: Valbona Spahia