Skleroza e shumėfishtė dhe virusi Epstein-Barr

Endodonci | 27 Shkurt 2023 |

Skleroza e shumėfishtė dhe virusi Epstein-Barr

Skleroza e shumėfishtė (SM) ėshtė njė sėmundje serioze dhe dobėsuese qė prek mė shumė se 2 milionė njerėz nė mbarė botėn dhe ėshtė njė gjendje inflamatore degjenerative neuroimune qė rezulton nga shkatėrrimi i pėrgjithėsuar i mielinės sė nervave tė prekur nė sistemin nervor qendror.

Etiologjia e SM-sė ende nuk ėshtė kuptuar plotėsisht. Faktorėt gjenetikė, epigjenetikė dhe mjedisorė janė propozuar si shkaqe tė mundshme. Pacientėt me SM vuajnė nga densiteti i ulėt mineral kockor dhe rritje tė mundėsisė pėr fraktura. Osteoporoza ėshtė shkaku kryesor i sėmundshmėrisė dhe vdekshmėrisė dhe ėshtė mė i zakonshėm te individėt me SM krahasuar me popullatėn e pėrgjithshme.

Studimet e literaturės sugjerojnė se pacientėt me SM shfaqin njė tendencė mė tė madhe pėr tė zhvilluar disa sėmundje orale. Pėr mė tepėr, disa studime sugjerojnė fuqimisht se virusi Epstein-Barr (EBV), njė anėtar i familjes sė virusit herpes, banor i zakonshėm i zgavrės sė gojės qė luan njė rol tė rėndėsishėm nė evolucionin e sklerozės sė shumėfishtė.

Njė analizė e fundit gjatėsore e mė shumė se 10 milionė tė rriturve tė rinj tregoi se rreziku i SM-sė u rrit 32-fish pas infektimit me EBV dhe nuk u rrit pas infektimit me viruse tė tjerė (Bjornevik, 2022).

EBV-ja ėshtė njė virus njerėzor qė infekton mė shumė se 90% tė popullsisė sė botės dhe pas njė shpėrthimi akut vazhdon nė trupin e personit tė prekur pėr pjesėn tjetėr tė jetės sė tij.

EBV-ja shoqėrohet edhe me patologji tė shumta oro-dentare si neoplazitė orale, bashkėinfeksioni Candida albicans, sėmundjet periodontale, periimplantiti dhe patologjitė pulpale dhe periapikale.

Tipologjia e kėrkimit dhe modaliteti i analizės

Nė njė studim retrospektiv ndėrseksional, qė do tė publikohet sė shpejti nė "Journal of Endodontics", autorėt kanė vlerėsuar prevalencėn e absceseve akute periapikale te pacientėt me sklerozė tė shumėfishtė-SM dhe kanė analizuar nėse absceset akute periapikale (PA) kanė mė shumė mundėsi tė prekin pacientėt qė kanė qėnė mė parė tė infektuar nga virusi Epstein-Barr (EBV).

Autorėt analizuan tė dhėnat e spitalit tė Universitetit tė Floridės (UF) tė ofruara nga Zyra e Shėndetit UF e Zyrtarit Kryesor tė tė Dhėnave nė periudhėn qershor 2011-janari 2022.

Tė dhėnat janė marrė nga kodet pėrkatėse diagnostikuese pėr SM-nė dhe BP-nė duke kėrkuar kodet pėrkatėse tė Klasifikimit Ndėrkombėtar tė Sėmundjeve, Revizioni i Dhjetė nė bazėn e tė dhėnave.

Rezultatet

Ndėr tė gjithė pacientėt hospitalizuar, tė analizuar nė studim, 0.18% e tyre u diagnostikuan me njė histori tė SM-sė. Femrat u prekėn mė shumė se meshkujt me 3.25 herė. Tė bardhėt u prekėn mė shumė se afrikano-amerikanėt 6 herė. Raporti i mundėsive (OR) pėr PA te pacientėt me njė histori tė SM-sė u gjet tė ishte 2.2 (P <0.0001).

Pas pėrshtatjes pėr diabetin melit komorbid, OR-ja pėr BP-nė te pacientėt me njė histori tė SM-sė ishte 2.6. Pas pėrshtgatjes pėr sėmundjet shoqėruese kardiovaskulare, OR-ja pėr BP-nė te pacientėt me njė histori tė SM-sė ishte 1.27.

Nga pacientėt qė paraqiten me PA, 0.2% u diagnostikuan me njė histori tė infeksionit EBV.

Konkluzionet

Nga tė dhėnat e kėtij studimi, tė cilat duhen konfirmuar edhe nė punime tė tjera tė ngjashme, mund tė konstatohet se prevalenca e absceseve akute periapikale ėshtė mė e lartė te pacientėt me SM dhe se EBV-ja mund tė luajė njė rol vendimtar.

Implikimet klinike

Bazuar te tė dhėnat nga ky studim, dentistėt duhet tė jenė tė vetėdijshėm pėr prevalencėn e mundshme mė tė lartė tė absceseve akute periapikale nė pacientėt me SM dhe njė histori tė infeksionit EBV.

Megjithatė, duhet tė merren parasysh disa faktorė kufizues tė kėtij studimi. Sė pari, ky ėshtė njė studim ndėr-seksional retrospektiv dhe si i tillė mund tė mos tregojė domosdoshmėrisht shkakėsinė. Pėr mė tepėr, dizajni i studimit nuk lejon analiza tė njėkohshme multivariate tė tė gjitha varianteve tė mundshme dhe kushtet socio-ekonomike mund tė ndikojnė nė vendimin e disa pacientėve pėr tė kėrkuar kujdes mjekėsor dhe dentar, kėshtu qė prevalenca e PA-sė nė kėtė studim mund tė pasqyrojė pabarazitė socio-ekonomike.

Pėr mė shumė informacion:

Bjornevik K, Cortese M, Healy BC et al. Longitudinal analysis reveals high prevalence of Epstein-Barr virus associated with multiple sclerosis. Science 2022;375:296-301. Rotstein I, Katz J. Increased risk for acute periapical abscesses in multiple sclerosis patients and the possible association with Epstein-Barr virus. Article in pres: https://doi.org/10.1016/j.joen.2022.12.005